FAQ - pytania i odpowiedzi
Skąd wzięło się określenie FAQ? Frequently Asked Questions, czyli zestaw pytań i odpowiedzi był wykorzystywany na pierwszych serwerach uczelnianych w USA. Administratorzy zaczęli tworzyć takie zbiory, ze względu na ciągłe pojawianie się tych samych pytań od nowych użytkowników. Początkowo FAQ cieszyło się zainteresowaniem głównie wśród administratorów serwerów, dawało to możliwość wielu szybkich rozwiązać w poruszaniu się w Internecie. Dzisiaj Frequently Asked Questions jest podstawowym narzędziem wykorzystywanym przez firmy w branży e-commerce.
W jakim celu FAQ zostało stworzone? Głównym celem FAQ na naszej stronie jest ułatwienie Państwu zakupów w sklepie internetowym Renowa24.pl. Dzięki częstym zestawom pytań i odpowiedzi mogą Państwo znaleźć szybką odpowiedź na dane pytanie, tym samym stając się niezależnym podczas zakupów w naszym markecie internetowym. To dla Państwa postanowiliśmy umieścić FAQ na stronie Renowa24.pl. Mamy wielką nadzieję, że informacje zawarte w Frequently Asked Questions dostarczą podstawowych informacji na temat robienia zakupów w naszym sklepie, metod płatności, kosztów dostawy czy zwrotów i reklamacji. FAQ ma na celu ułatwić i usprawnić cały proces zakupów, a ten artykuł został stworzony z myślą o tym, aby przybliżyć Państwu znaczenie FAQ.
Zapraszamy do naszego osobnego poradnika dla naszych początkujących Klientów, którzy nie mają jeszcze zbyt wiele doświadczenia w kupowaniu online
I. Zakupy i transport
- Czy muszę posiadać konto, aby dokonać zakupów w sklepie internetowym Renowa24.pl?
- Czy można odebrać towar osobiście?
- Jakie są koszty dostawy?
- Czy istnieje możliwość otrzymania faktury VAT za zakupiony towar?
- Jaka firma przewozowa dostarcza wasze przesyłki?
- Czy wysyłacie towar za granicę?
- Czy przesyłki wysyłane przez wasze sklepy z zamówieniami klientów są ubezpieczone?
- Czy jest możliwość sprawdzenia statusu zamówienia?
- Buduję dom i potrzebuję materiałów budowlanych, czy jest możliwość aby wasz sklep był ich dostawcą ?
- Jakie rodzaje płatności są możliwe w Waszym sklepie?
- Otrzymałem zamówienie, lecz nie spełniło ono moich oczekiwań. Czy mogę ten towar zwrócić?
- Otrzymałem zamówienie, ale niestety towar jest uszkodzony, co mam zrobić w takiej sytuacji?
- Jaki jest czas realizacji reklamacji?
- Jakie rozwiązania podejmujecie w przypadku reklamacji?
Czy mogę skontaktować się z biurem obsługi klienta jeszcze przed dokonaniem zakupu?
Tak, jeżeli klient potrzebuje pomocy lub ma pytanie, na które nie może znaleźć odpowiedzi na stronie sklepu internetowego, może skontaktować się z naszym biurem obsługi dzwoniąc na numer 571 571 542 w godzinach od 8 do 16, wysyłając e-mail na adres sklep@renowa24.pl lub pisząc na chacie Renowa24.pl.
Czy moje dane wykorzystane na potrzeby sklepu internetowego są poufne?
- Jak odczytywać nazwę produktu – rozmiary, wymiary, model producenta, zestaw etc.?
Możesz zrobić zakupy bez rejestracji, lecz założenie konta zwiększy wygodę robienia zakupów na naszej stronie. Po założeniu konta będziesz miał dostęp do swojej historii zamówień, a także informację o promocjach i dostępnych rabatach.
Tak, ale najpierw należy ustalić to z obsługą sklepu, a gotowe i potwierdzone zamówienie można odebrać w jednym z dwóch magazynów; we Wrocławiu przy ulicy Opolskiej 182 w godz. 8-15 oraz w Legnicy ul. Wałbrzyska 4 w godz. 8-15. Przed udaniem się do magazynu należy oczekiwać na kontakt Biura Obsługi z informacją, że towar jest gotowy do odbioru.
Koszty dostawy różnią się w zależności od rozmiaru towarów oraz sposobu płatności. Jeśli zamówienie złożone na okna przekroczy 2000 zł brutto, wówczas dostawa produktów będzie darmowa. Przy każdym znajduje się podana informacja dotycząca kosztów dostawy bądź prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Wszystkie szczegóły dotyczące dostawy I KOSZTÓW znajdują się na stronie: https://renowa24.pl/pol-delivery.html
Tak, wystawiamy faktury VAT.
Dostawy kurierskie realizujemy za pośrednictwem firmy DHL i ROHLIG SUUS. Towary o dużych, niestandardowych wymiarach dostarczamy na paletach, mniejsze natomiast w paczkach. Wszystkie szczegóły dotyczące dostawy znajdują się na stronie: https://renowa24.pl/pol-delivery.html
Owszem, realizujemy wysyłki za granicę. Wszystkie szczegóły dotyczące dostawy znajdują się na stronie: https://renowa24.pl/pol-delivery.html
Tak, wszystkie nadawane przesyłki kurierskie wysyłane przez nasze sklepy internetowe są ubezpieczone. Kwota ubezpieczenia i warunki są różne w zależności od wybranego przewoźnika.
Tak, status zamówienia można sprawdzić na naszej stronie renowa24.pl w sekcji „moje konto” w zakładce „moje zamówienie”.
Tak, jeżeli posiadasz własną firmę lub budujesz dom możesz skontaktować się z naszym działem obsługi klienta za pomocą e-mail: sklep@renowa24.pl, chatu lub dzwoniąc na numer 571 571 542, a my przedstawimy Ci szczegóły naszej oferty dotyczącej dostarczania materiałów budowlanych.
II. Płatność
Nasz sklep oferuje takie formy płatności jak: szybki przelew, zwykły przelew elektroniczny, przelew tradycyjny, BLIK, Apple Pay, Google Pay, płatność za pobraniem oraz zakupy na raty za pośrednictwem Credit Aricole. Oferujemy również zakupy Istnieje także możliwość płatności gotówką i kartą płatniczą przy odbiorze osobistym.
III. Zwroty i reklamacje
Tak, można zwrócić zamówiony towar bez podania przyczyny zgodnie z obowiązującymi przepisami w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia na podstawie tzw. odstąpienia od umowy zawartej na odległość. W naszym Sklepie Internetowym priorytetem jest dla nas zadowolenie i bezpieczeństwo zakupów, zatem wydłużyliśmy ten czas aż do 30 dni! Zwróć niechciany towar, a w ciągu 14 roboczych oddamy pieniądze, zgodnie z pierwotną formą płatności. Więcej informacji na ten temat zapraszamy do sekcji odstąpienie od umowy: odstąpienie od umowy.
W takiej sytuacji uszkodzony towar może podlegać reklamacji lub wymianie. W pierwszej kolejności należy sporządzić protokół reklamacyjny, ponieważ jest to podstawa uznania reklamacji, a następnie zrobić zdjęcia uszkodzonego towaru. Spisany protokół wraz ze zdjęciami należy wysłać na adres e-mail: reklamacje@renowa24.pl lub pocztą na adres ul. Opolska 182, 52-014 Wrocław, z dopiskiem „e-commerce”. Procedura reklamacji zależna jest od rodzaju i okoliczności, w których powstało uszkodzenie. Istotną kwestią jest fakt, że reklamować można każde uszkodzenie, bez względu na to czy jest to wada producenta czy uszkodzenie wynikające z nieuwagi kuriera lub powstające w transporcie. Możliwością reklamacji objęte są również sytuacje, w których przewoźnik nie wywiązuje się z umowy i nie dostarcza paczki lub paczka zostaje zagubiona.
Każdą reklamację staramy się realizować jak najszybciej, jednak z zachowaniem maksymalnie 14 dni roboczych.
W zależności od uszkodzenia produktu istnieją dwie możliwość: naprawa produktu lub wymiana na nowy bądź udzielenie rabatu na zamówienie, jeśli uszkodzenie nie przeszkadza w prawidłowym i bezpiecznym użytkowaniu towaru. W zalezności od rodzaju i charakteru wady produktu, każda reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie.
IV. Inne
Tak, zgodnie z ustawą mówiącą o ochronie danych osobowych. Administratorem Twoich danych osobowych jest AB Bechcicki Sp. z o.o. Powyższe dane zbieramy wyłącznie w celu obsługi zamówienia, które składasz w naszym sklepie rejestrując się w naszym serwisie, w związku z czym mogą być one przekazywane firmom kurierskim lub innym podmiotom pośredniczącym w dostarczeniu zakupionych towarów do Użytkowników, operatorom systemów płatności (w przypadku wybrania tej formy płatności) oraz instytucjom kredytującym zakup towarów (w przypadku zakupu towaru na raty). Wszelkich czynności związanych z przetwarzaniem danych, które nam udostępniasz dokonujemy na podstawie i w zakresie udzielonej nam przez Ciebie zgody. Po więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych zapraszamy na stronę:
https://renowa24.pl/Polityka-Prywatnosci-cabout-pol-10.html
Nazwa produktu to jedna z najważniejszych rzeczy w sklepie internetowym (no może poza zdjęciem produktu, które jest również ważne :)), a ponieważ dla nas ta nazwa jest również istotna, przywiązujemy do niej dużą wagę. Staramy się, aby nie była ani za krótka, ani za długa, ale Klient dla nas jest jednak najważniejszy, stąd tworzymy te nazwy bardziej rozbudowane, aby nasz Klient wiedział dokładnie, czy produkt, który właśnie ogląda w karcie produktu lub na liście wyszukiwania w Google, jest tym, którego szuka. Na poniższym przykładzie wyjaśniamy pokrótce, co oznaczają poszczególne części nazwy:
Okno dachowe z kołnierzem VELUX GLU 0061 MK06 78x118 3-szybowe + kołnierz EDZ zestawOkno dachowe z kołnierzem - okna dachowe z kołnierzem oznacza zestaw okna dachowego wraz z dedykowanym do niego kołnierzem uszczelniającym tego samego producenta; jest to bardzo ważne, ponieważ z jednej strony przy montażu MUSI być zawsze odpowiedni kołnierz zgodnie ze sztuką budowlaną, z drugiej strony producent zaleca i wymaga montażu okien zawsze razem z kołnierzem, wręcz producent mówi wprost, że jeśli okno zostanie zamontowane BEZ kołnierza, traci wtedy gwarancję (która czasami trwa nawet 20 lat); a więc zasada jest taka, że ZAWSZE powinniśmy dokupić razem z oknem kołnierz uszczelniający:
VELUX - to oczywiście marka producenta, największego na świecie producenta okien dachowych i akcesoriów
GLU 0061 MK06 - symbole te oznaczają model producenta, i tak np. GLU oznacza serię okien GLU 0061, które mają podobne specyfikacje, a symbol MK06 oznacza rozmiar, w tym przypadku 78x cm szerokości i 118 cm długości
78x118 - to jak wyżej, oznaczenia rozmiaru okien bardziej zrozumiałe dla Klientów, oznaczający 78x cm szerokości i 118 cm długości
3-szybowe - to określenie oznacza, że pakiet szybowy jaki został zamontowany w oknie, posiada 3 szyby, który jest bardzo ciepłym i na dziś staje się standardem na rynku, ponieważ już od stycznia 2021 roku nowa norma będzie określała odpowiedni współczynnik przenikalności cieplnej, który spełniać będzie conajnniej okno 3-szybowe; okna 2-szybowe będą pomału wycofywane ze sprzedaży
kołnierz EDZ - to jest określenie wspomnianego powyżej kołnierza uszczelniającego, który jest niezbędny przy montażu każdego okna dachowego
zestaw - to słowo określa fakt, że jest to de facto zestaw 2 produktów - okno dachowe oraz kołnierz do okna dachowego - w jednej cenie