Darmowa dostawa od 2 000,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Warunki reklamacji i gwarancji

Procedura reklamacyjna w sklepie Renowa24.pl krok po kroku

Jak krok po kroku złożyć reklamację w sklepie renowa24.pl? Aby złożyć reklamację w sklepie renowa24.pl, należy w pierwszej kolejności zastanowić się nad jej rodzajem. Dzięki temu będzie można postępować zgodnie z poniższymi instrukcjami.

Ad. 1 Odstąpienie od umowy

Jeżeli po zakupie i otrzymaniu towaru stwierdziłeś, że jednak Ci nie odpowiada, możesz go zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 30 dni kalendarzowych.

Aby mieć pewność, że reklamacja zostanie przyjęta, skontaktuj się z Renowa24.pl w ciągu 14 dni od otrzymania produktu. Możesz to zrobić na 3 sposoby:

  • tradycyjną pocztą na adres: AB Bechcicki sp. z o.o. (renowa24.pl), ul. Opolska 182, 52-014 Wrocław;
  • pocztą elektroniczną na adres: reklamacje@renowa24.pl;
  • telefonicznie na nr: +48 71 335-24-33.

Możesz skorzystać z formularza dostępnego TUTAJ. Nie jest to jednak konieczność. Reklamację można także napisać samodzielnie.

Jako sprzedający potwierdzimy wpłynięcie reklamacji zaraz po jej otrzymaniu. Wiadomość zostanie wysłana na adres mailowy, który został podany w czasie zawarcia umowy.

W przypadku odstąpienia od umowy w terminie ta zostaje uznana za nieważną. Kupujący na własny koszt musi odesłać zakupiony towar w stanie nienaruszonym.

Jako sprzedający zwracamy pieniądze, w tym również koszty przesyłki takim samym kanałem, jak zostały nam dostarczone niezwłocznie po otrzymaniu informacji o odstąpieniu od umowy, nie później jednak niż 14 dni od wpłynięcia zawiadomienia o odstąpieniu od umowy. Możemy także wstrzymać się z wypłaceniem należności do czasu, kiedy zwracany towar dotrze do nas z powrotem. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, np. kiedy nie przysługuje Ci prawo do odstąpienia od umowy, zachęcamy zapoznania się z materiałem dostępnym TUTAJ.

 

Ad. 2 Uszkodzenie w transporcie

Kiedy stwierdzisz, że produkt, który zamówiłeś dotarł do Ciebie uszkodzony, możesz złożyć reklamację, która dotyczy uszkodzenia w transporcie. Postępuj wg poniższych kroków:

  1. niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki, jeszcze w obecności kuriera sprawdź dokładnie towar pod kątem uszkodzeń;
  2. jeżeli okaże się, że przesyłka jest uszkodzona, sporządź wraz z kurierem PROTOKÓŁ SZKODY. Należy to zrobić rzetelnie i szczegółowo, a następnie wykonać zdjęcia uszkodzeń
  3. protokół szkody i zdjęcia prześlij na adres: reklamacje@renowa24.pl;
  4. jeśli masz wątpliwości podczas spisywania dokumentu, skontaktuj się z Działem Reklamacji pod nr telefonu 798-763-823.

 

Ad. 3 Reklamacja nowego towaru

Zdarza się tak, że Klient otrzymuje towar niesprawny lub wadliwy. W takim wypadku także możesz złożyć w sklepie renowa24.pl reklamację. Wystarczy, że:

  1. natychmiast zgłosisz na adres mailowy reklamacje@renowa24.pl fakt, że przesyłka po rozpakowaniu okazała się uszkodzona. Do wiadomości dołącz zdjęcie uszkodzenia. Informację przekażemy producentowi towaru;
  2. po otrzymaniu wiadomości pracownik sklepu kontaktuje się z kupującym i ustala szczegóły reklamacji złożonej na określony towar. Wszystkie informacje przekazuje producentowi.
  3. kiedy na magazyn dotrze uszkodzony towar, producent wysyła nowy, nieuszkodzony. Jeżeli Klient sobie tego życzy sklep wystawia korektę.

 

Ad.4 Reklamacja użytkowanego produktu

Zdarza się, że wady fabryczne wychodzą na światło dzienne dopiero po rozpoczęciu użytkowania zamówionego produktu. Jeśli tak się stanie, możesz złożyć reklamację, którą przekażemy producentowi towaru. Ten ma zwyczajowo 14 dni (czasami jednak producenci potrzebują więcej czasu - nawet do 30 dni) na to, aby odpowiedzieć na złożoną reklamację, do której należy dołączyć:

  • szczegółowy opis problemu;
  • pozostałe informacje, które ułatwią identyfikację produktu (w szczególności jeśli chodzi o schody strychowe i okna dachowe:
    • tabliczkę znamionową;
    • nazwę towaru;
    • datę zakupu;
    • gdzie dokonano zakupu;
    • nr zamówienia;
    • dane do kontaktu (adres e-mail lub telefon)
  • powyższe informacje wysyłasz do Działu Reklamacji na adres: reklamacje@renowa24.pl.

Co jeszcze warto wiedzieć?

Podanie prawidłowych danych kontaktowych jest niezwykle ważne. Na adres mailowy wysyłamy bowiem informacje o statusie reklamacji. Uszkodzenie w transporcie rozpatrujemy do razu po dokonaniu .

Cenne informacje, które pozwolą szybko zakończyć proces reklamacyjny:

  1. Wykazując wadę Producenta: Velux, Fakro, Dobroplast, Klienci zgłaszają się do nich sami;
  2. 30 dni na zwrot liczony jest od momentu, kiedy Klient ma fizyczną możliwość sprawdzenia towaru (czyli od dnia dostarczenia towaru do Odbiorcy).
  3. Zwrotu wpłaty za zakupiony towar renowa24.pl dokonuje w momencie wystawienia korekty do faktury, na podstawie protokołu przyjęcia na magazyn.
  4. Przed dokonaniem zwrotu Klient powinien wysłać zdjęcia potwierdzające pełno wartościowość wysyłanego towaru oraz poinformować Sprzedawcę o tym fakcie.

Kiedy można złożyć reklamację?

Nasi klienci mogą skorzystać z następujących rodzajów reklamacji:

  1. zwrot bez podania przyczyny — ten rodzaj złożenia reklamacji przysługuje każdemu konsumentowi, szczególnie jeśli umowa została zawarta na odległość (zakupy online). Konsument indywidualny (niestety firmy nie mają takiej możliwości) ma na ten krok 14 dni od otrzymania produktu. Więcej na temat możliwości odstąpienia od umowy możesz przeczytać TUTAJ;
  2. uszkodzenie w transporcie — pojawia się w momencie, kiedy podczas dostarczania towaru do klienta przez firmę kurierską, produkt ulegnie uszkodzeniu;
  3. reklamacja nowego produktu, tzw. DOA, kiedy ten jest niesprawny, np. porysowane okna, brak elementów montażowych itp;
  4. reklamacja towaru w trakcie użytkowania — jest to sytuacja, w której uszkodzeniu ulega używany towar. Przekazując taką informację do naszego sklepu musisz liczyć się z tym, że my prześlemy ją dalej — do producenta danego asortymentu.

PORADNIK

Zdarza się, że kupiony towar ma wadę lub nie spełnia oczekiwań klienta. Najczęściej dzieje się tak, kiedy robimy zakupy online. Co zrobić w takiej sytuacji - korzystać z wadliwego towaru? Nie ma takiej potrzeby. Wystarczy złożyć reklamację.

Jakie rodzaje reklamacji można wyróżnić?

Klient, który uzna, że kupiony przez niego towar jest wadliwy, może złożyć reklamację, na podstawie której może żądać:
  1. doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową - poprzez naprawę lub wymianę wadliwego produktu;
  2. zwrotu poniesionych kosztów - w części lub całości (poprzez odstąpienie od umowy lub obniżenie ceny zakupu).

Podstawą złożenia reklamacji może być gwarancja - jeśli została udzielona lub rękojmia - w tym wypadku zawsze można dochodzić swoich praw. Aby wybrać odpowiednią drogę postępowania, każdy konsument powinien znać dobrze obie drogi postępowania.





Czym jest gwarancja?

Gwarancja obok rękojmi jest jedną z możliwości złożenia reklamacji. Podstawą do złożenia reklamacji jest faktura. Treść gwarancji powinna być sformułowana w języku zrozumiałym dla kupującego. Jest to dobrowolne oświadczenie przedsiębiorcy (gwaranta) o jakości sprzedawanego produktu. Wspomniany dokument jasno określa obowiązki producenta danego produktu i uprawnienia klienta, jeśli okaże się, że produkt nie jest zgodny z tym, co zostało zapisane w gwarancji.

Gwarancja powinna zawierać następujące informacje:

  • nazwę gwaranta;
  • adres gwaranta;
  • czas trwania, a także zasięg gwarancji;
  • uprawnienia, jakie ma konsument, jeśli zostanie stwierdzona wada produktu;

Gwarancja powinna zawierać także sformułowanie: „Gwarancja nie wyłącza, nie zawiesza, ani nie ogranicza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej”. Ciekawe jest to i każdy konsument powinien o tym pamiętać, że obietnice, jakie producent składa w reklamie produktu są wiążące i traktowane tak samo, jak te, które zawarto w oświadczeniu gwarancyjnym.

Kto jest gwarantem?

Gwarantem, czyli osobą, która składa oświadczenie, jest producent.

Jakie obowiązki względem konsumenta ma gwarant?

Zakres obowiązków gwaranta jest jasno określony w złożonym przez niego oświadczeniu gwarancyjnym. Może to być przede wszystkim zwrot zapłaconej za produkt kwoty, jego wymianę lub naprawę. W gwarancji mogą być także ujęte inne usługi, jakie zapewnia gwarant, np. holowanie samochodu, jeśli ten ulegnie awarii.
Konsument musi mieć na uwadze, że nie może narzucić gwarantowi swojej woli. Ten drugi samodzielnie i dobrowolnie określa swoje obowiązki, co oznacza, że może zastosować różne wyłączenia, co oznacza, że klientowi kupującemu towar mogą nie przysługiwać żadne uprawnienia, np. wtedy kiedy konsument zainstaluje inne oprogramowanie, niż to dostarczone przez producenta.

W jakiej formie udzielana jest gwarancja?

Gwarancji udziela się na podstawie wypełnionego formularza danego Producenta. Można je przedstawić w dowolnej formie (nawet reklamacja jest formą oświadczenia gwarancyjnego). Konsument ma prawo do tego, aby żądać od gwaranta wydania takiego oświadczenia na papierze lub innym trwałym nośniku.
Klient powinien pamiętać o tym, że nawet jeśli nie posiada fizycznie oświadczenia gwarancyjnego, jego uprawnienia wynikające z jego treści w żaden sposób nie są uszczuplone. Jedynym problemem może okazać się ustalenie ich zakresu. Dlatego tak istotne jest, aby gwarancja była wydana wraz z towarem.

Jak długo trwa ochrona gwarancyjna?

Czas, w którym gwarancja jest ważna zależy od gwaranta i złożonego przez niego oświadczenia. Może trwać rok dwa lub pięć lat, a może także zostać udzielona dożywotnio. Jeżeli jednak gwarant nie określił, jak długo trwać będzie gwarancja, przyjmuje się, że wynosi ona 2 lata, które liczone są od momentu, w którym sprzedawca wydał klientowi towar.
Istotne jest to i należy o tym pamiętać, że jeżeli wadliwy towar został wymieniony na nowy lub zostały w nim dokonane istotne naprawy, obowiązywanie gwarancji liczone jest od nowa, tj. od momentu, kiedy naprawiony lub wymieniony towar trafił w ręce konsumenta. Jeżeli wymieniona została tylko jedna część, wówczas nowa gwarancja udzielana jest jedynie na tę część, np. na kartę graficzną w komputerze.
Jeżeli reklamacja nie została uznana, wówczas gwarancję przedłuża się o czas, w którym towar był w serwisie i konsument nie mógł z niej korzystać — np. 14 dni lub miesiąc.

Ile czasu ma gwarant na realizację obowiązków gwarancyjnych wynikających z oświadczenia

To, ile czasu ma gwarant na wywiązanie się z oświadczenia gwarancyjnego powinno być w nim dokładnie zapisane. Jeżeli konsument nie znalazł takiej informacji, wówczas gwarant powinien zająć się reklamacją niezwłocznie po dostarczeniu mu towaru, jednak nie później niż w terminie 14 dni.

Na czyj koszt dostarcza się reklamowany towar?

Wadliwy lub uszkodzony towar dostarcza się na koszt gwaranta do miejsca, które zostało wskazane w oświadczeniu gwarancyjnym. Jeśli nie jest to możliwe, np. z powodu dużych gabarytów albo skomplikowanego montażu, konsument powinien udostępnić przedmiot serwisantowi, który pojawi się w jego domu.

Czym jest rękojmia?

Rękojmia obok gwarancji jest jedną z możliwości składania reklamacji. Dzięki niej konsument może dochodzić odpowiedzialności przedsiębiorcy, jeżeli zostanie ujawniona wada fizyczna (niezgodność z umową) lub prawna kupionego towaru.
Jeśli kupujący decyduje się na złożenie reklamacji z tytułu rękojmi, za nieprawidłowości odpowiada sprzedawca produktu, co oznacza, że to do niego powinna być skierowana reklamacja. Dane sprzedawcy można odnaleźć na paragonie lub fakturze. Oba dokumenty powinny być dołączone do kupionego towaru.
Rękojmia jest tą formą reklamacji, której przedsiębiorca nie może nie przyjąć. Chyba że wynika to wprost z przepisów. Jeśli tak nie jest, musi rozpatrzyć złożone przez konsumenta pismo. Warto mieć na uwadze, że rękojmią są objęte wszystkie towary konsumpcyjne.

Jakie wady można reklamować z rękojmi?

Jeżeli okaże się, że kupiony towar ma wadę, konsument ma prawo do złożenia reklamacji. Warto mieć na uwadze, że w tym wypadku rozróżnia się dwa rodzaje wad: prawną i fizyczną.
Wadą fizyczną nazywa się niezgodność produktu z umową. Co to oznacza? Istnieje kilka sytuacji, w których stwierdza się wspomniany mankament.
Należą do nich:

  1. brak właściwości, które powinien mieć produkt, np. okno dachowe, które nie otwiera się prawidłowo;
  2. brak właściwości, o których sprzedawca zapewnił konsumenta, np. urządzenie medyczne nie ma właściwości leczniczych, o których mówiła reklama lub konsultant w sklepie;
  3. nie nadaje się to takiego użytkowania na jakim zależy konsumentowi, a o którym poinformował doradcę, np. kupującemu polecono komputer, który nie nadaje się do grania, choć wcześniej mówił, że potrzebuje laptopa stricte do tego celu;
  4. niekompletny produkt, np. telefon bez ładowarki, choć ta powinna znaleźć się w zestawie).

Kolejną wadą produktu, którą można reklamować z rękojmi, jest wada prawna. Na czym polega ten mankament? To przede wszystkim sytuacja, w której kupiony towar:

  1. jest obciążony prawem osób trzecich, np. kiedy dana osoba ma prawo pierwokupu
  2. jest własnością innej osoby, a nie sprzedawcy, np. pochodzi z kradzieży
  3. jeżeli nie można nim rozporządzać w 100%, ponieważ np. został zabezpieczony przez sąd jako dowód w sprawie.

Czego może żądać konsument w ramach rękojmi?

Jeżeli konsument odkryje wadę produktu, może złożyć reklamację z tytułu rękojmi. W związku z nią może zażądać od sprzedawcy:

  1. wymianę towaru na nowy;
  2. obniżenie towaru;
  3. naprawy towaru;
  4. odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy, jeśli wada jest istotna.

Wybór żądania jest indywidualną sprawą konsumenta. Jeżeli sprzedawca nie zgadza się z jego wyborem, może zaproponować inne, korzystne dla obu stron rozwiązanie, jednak musi być ono zgodne z prawem. W grę mogą wchodzić następujące okoliczności:

  1. czy towar był wcześniej reklamowany;
  2. szybkość i prostota wymiany towaru;
  3. czy wada jest istotna, czy nie.

Jak długo sprzedawca odpowiada przed konsumentem z tytułu rękojmi?

Każdy sprzedawca, jeśli wada zostanie wykryta, odpowiada przed konsumentem przez 2 lata od momentu jego wydania. Wyjątkiem są nieruchomości, gdzie okres rękojmi wynosi 5 lat. Wspomnianego okresu nie można skrócić, jeśli sprzedawca wydał klientowi nową rzecz. Jeśli jednak kupujesz rzecz używaną, sprzedawca może okres rękojmi skrócić do jednego roku. Konsument musi być jednak poinformowany o tym fakcie przed zawarciem umowy.

Warto mieć na uwadze, że do roku, jeśli konsument złoży reklamację, to przedsiębiorca musi udowodnić, że wada nie istniała lub powstała z winy użytkownika. Po tym okresie niestety konsument musi wykazać, że mankament istniał od samego początku. Może, ale nie musi w tym wypadku skorzystać z pomocy specjalistów.

Konsument musi wiedzieć, że jeśli sprzedawca wiedział o  i zataił tę informację w czasie sprzedaży, przysługuje mu prawo do złożenia reklamacji z tytułu rękojmi nawet po upływie dwóch lat. Przyglądając się sprawie rękojmi z drugiej strony — klient nie może złożyć reklamacji, jeśli wiedział o wadzie produktu w czasie zakupu, przez co np. obniżono mu cenę zakupu.

W jakiej formie złożyć reklamację?

Choć reklamację można złożyć w każdej formie, najlepiej jest mieć ją na piśmie, z dodatkowym potwierdzeniem przyjęcia przez sprzedawcę.

Czas rozpatrzenia reklamacji z tytułu rękojmi

Przedsiębiorca, któremu zostanie złożona reklamacja z tytułu rękojmi ma zwyczajowo 14 dni na odpowiedź. Większość stara się jednak rozpatrywać reklamację niezwłocznie po jej zgłoszeniu. Co więcej, przedsiębiorca może także potrzebować więcej czasu na rozpatrzenie reklamacji złożonej przez konsumenta.

Reklamacja — wybrać rękojmię, czy gwarancję?

Zastanawiając się nad tym, czy wybrać rękojmię, czy gwarancję, należy mieć na uwadze, że rękojmia jest korzystna, jeśli nie ma gwarancji lub jest ona niekorzystna dla konsumenta. Co do zasady, gwarancja jest lepszym rozwiązaniem, szczególnie jeśli kupuje się produkt, na który producent udziela 10 czy 20 lat gwarancji, jak ma się to w przypadku np. okien dachowych.

Warto zwrócić uwagę, że w gwarancji, jej warunki są znane od początku. Konsument posiada kartę gwarancyjną, w której może sprawdzić, co ob jmuje.

 

Buduj i remontuj razem z nami!

Zaufane Opinie IdoSell
4.48 / 5.00 124 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2021-08-05
:)
2021-08-14
Ok
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel