t2
Darmowa dostawa
Na okna lub od 2000zł
t2
Wygodne raty online
Gwarancja stałej raty
t2
Szeroka Gama Produktów
Ponad 20 000 produktów
t2
Pon-Pt 8:00 - 16:00
t2
Masz Pytania napisz do nas
zł / Polska
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Gwarancja na okna dachowe w sklepie renowa24.pl

2019-12-10
Gwarancja na okna dachowe w sklepie renowa24.pl

Choć każdy klient ufa, że kupując nowy produkt, bez względu na to, czy będzie to sprzęt elektroniczny, AGD, czy materiały budowlane i wykończeniowe, ten będzie niezawodny przez wiele lat, duża ilość osób patrzy na to, jaką gwarancję na określony asortyment oferuje producent. Chce mieć bowiem pewność, że jeśli z zakupionym towarem będzie działo się coś niedobrego, o rozwiązanie problemu będzie mógł poprosić producenta. Jak to się ma do produktów oferowanych przez sklep renowa24.pl?

Każdy producent, chcąc sprostać oczekiwaniom klientów, oferuje im nie tylko produkty wysokiej jakości, ale także gwarancję, która uprawnia ich do reklamowania towarów, które z powodu niewykrytych wcześniej błędów fabrycznych, ulegają uszkodzeniu. Ważne jest to, aby wspomniana usterka nie powstała z winy użytkownika.






gwarancja, rękojmia

Różnice pomiędzy rękojmią a gwarancją

Klienci nabywający towary powinni wiedzieć, że w razie usterki lub wadliwego produktu, mogą zgłosić się do sprzedawcy lub producenta na określonych zasadach. W tym wypadku mają dwie możliwości - rękojmie lub gwarancję. Czym są wspomniane sposoby i jaka jest między nimi różnica? Wyjaśniamy to poniżej.

Rękojmia to nic innego jak odpowiedzialność sprzedawcy względem klienta z mocy prawa, czyli niezgodności z umową, jaką zawarł z klientem. Jeśli zostanie ujawniona wada nabytego produktu — zarówno fizyczna, jak i prawna, kupujący w takiej sytuacji może żądać:

  • bezpłatnej naprawy;
  • wymiany towaru na nowy;
  • obniżenia wartości produktu lub zwrotu poniesionych kosztów.

A gwarancja producenta to udzielenie przez niego dobrowolnego oświadczenia, w którym deklaruje określone działania w momencie, kiedy kupiony produkt nie spełnia wymogów zamieszczonych we wspomnianym dokumencie. Gwarancję producenta nazywa się także gwarancją fabryczną.

Istotną różnicą między gwarancją a rękojmią jest fakt, że w tym drugim wypadku to kupujący określa, czego oczekuje od sprzedawcy, a ten ma obowiązek uwzględnić jego prośbę. Warto mieć również na uwadze, że sprzedawca z tytułu rękojmi odpowiada przed klientem przez okres dwóch lat od momentu, kiedy ten drugi kupił towar. Czas, w jakim sprzedawca ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację kupującego, wynosi maksymalnie 14 dni od daty złożenia reklamacji.

gwarancja, rękojmia

Skoro wiadomo już, czym jest rękojmia, przyszedł czas na to, aby dowiedzieć się, jak złożenie reklamacji wygląda w przypadku gwarancji. Istotną różnicą między gwarancją i rękojmią jest to, że gwarancję zapewnia producent. Jest to jego zapewnienie o tym, że towar jest wysokiej jakości i nie ma prawa się popsuć. Gwarancją określa się dokument, który klient otrzymuje wraz z nabyciem towaru. Określa on nie tylko czas, na jaki udzielona jest gwarancja, ale także jej warunki. Klient nie musi korzystać z gwarancji, może od razu skorzystać z rękojmi. Jak zatem widać powyżej, gwarancja i rękojmia to nie to samo. Termin tej pierwszej ustalany jest przez producenta i to on określa zasady, na jakich uzna bądź nie uzna złożoną reklamację. Na ogół producenci udzielają na swoje produkty średnio 2 lata gwarancji, jednak zdarzają się tacy, jak choćby firma VELUX, którzy pewni wysokiej jakości swoich produktów, ustalają znacznie dłuższą gwarancję — kilku lub kilkunastoletnią, a czasami nawet dożywotnią. Czas rękojmi został zaś ustawowo określony na 2 lata od momentu nabycia towaru.

gwarancja, okna dachowe, rękojmia

Gwarancja na produkty w sklepie renowa24.pl

Przyglądając się ofercie sklepu renowa24.pl, nietrudno nie zauważyć, że znajdują się w nim rozmaite materiały budowlane oraz wykończeniowe. W związku z tym, że można tutaj spotkać towary różnych producentów, warto zawsze zwrócić uwagę na czas gwarancji, jaki jest oferowany na dany asortyment.

Mając na uwadze fakt, że nie wszyscy klienci wiedzą, gdzie szukać informacji na temat udzielanych gwarancji, poniżej podajemy czas gwarancji na popularne okna dachowe marki VELUX:

  1. okna dachowe Velux - 10 lat (w tym wypadku warto mieć na uwadze, że nabywając okno dachowe z systemem montażu ciepłego BDX, po zarejestrowaniu zakupu na stronie producenta lub poprzez formularz, który umieszczony jest na karcie produktu w sklepie renowa24.pl., klient może zgłosić zakup w ciągu 2 lat, dzięki czemu wspomnianą gwarancję możne wydłużyć do 20 lat), np. Okno dachowe VELUX GLU 0061B MK08 78x140 3-szybowe + kołnierz EDZ zestaw
  2. szyby do okien dachowych Velux — po zarejestrowaniu zakupu na stronie poprzez formularz online lub tradycyjny - 20 lat;
  3. okucia - 15 lat — gwarancja obejmuje w szczególności pęknięcia okuć oraz profili poliuretanowych, jak również PCV. Należy tutaj mieć na uwadze, że producent poprzez pęknięcie rozumie rozwarstwienie się wspomnianych elementów na dwa lub więcej kawałków, które pojawiają się w czasie normalnego użytkowania, na skutek powstających obciążeń.
  4. kołnierze do okien dachowych - 10 lat;
  5. świetliki tunelowe razem z szybami - 5 lat;
  6. rolety zewnętrzne Velux, w tym również markizy z napędem elektrycznym oraz obsługiwane przy użyciu mechanizmu ręcznego - 3 lata;
  7. rolety wewnętrzne Velux - 3 lata;
  8. silniki montowane w roletach i innych produktach z napędem elektrycznym Velux - 3 lata;
  9. części zamienne oferowane przez Velux - 2 lata;
  10. wyłazy dachowe - 2 lata;

Powyższe produkty to tylko niektóre z oferowanych w sklepie renowa24.pl. Szukając odpowiedniego produktu, należy pamiętać, aby zapoznać się zawsze nie tylko z czasem trwania gwarancji, ale również z jej szczegółowymi warunkami. Dzięki temu można uniknąć niepotrzebnych problemów i starć z producentem, który zawsze chce jak najlepiej dla klienta. Ten jednak musi przestrzegać dokumentu, który zawsze dołączany jest do każdego produktu. Jeśli nie jesteście w stanie znaleźć informacji na stronie sklepu, zachęcamy do kontaktu z Działem Obsługi Klienta, w którym pracują fachowcy chętnie udzielający odpowiedzi na nurtujące pytania.





buduj i remontuj razem z nami.


Aneta Wojtczak

Aneta Wojtczak

Absolwentka Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie. Copywritingiem zajmuje się od ponad 10 lat. Od 2018 roku właścicielka firmy Wojtczak Marketing Aneta Wojtczak, która działa głównie w dwóch obszarach: szeroko pojęty copywriting (również SEO) oraz wirtualna asystentka. Tworzenie angażujących i rzetelnych treści to nie tylko jej praca, ale także pasja. Tematyką budowlaną interesuje się od momentu, kiedy kupiła własne mieszkanie. Wiedzę, którą zdobyła w tym zakresie w prosty sposób przekazuje innym. Poza pisaniem uwielbia gotować, szydełkować i podróżować.

Masz pytania? Napisz do nas.

Skorzystaj z pomocy naszych ekspertów, którzy chętnie Ci pomogą w każdej sprawie. Po prostu zadzwoń lub napisz do nas.

Pokaż więcej wpisów z Grudzień 2019

Polecane

Zaufane Opinie IdoSell
4.54 / 5.00 215 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2023-03-30
Transakcja przebiegła sprawnie i profesjonalnie. Bardzo miła obsługa, Pan przyjmujący zamówienie fachowo doradził! Zakupiony przeze mnie produkt jest najwyższej jakości. To już moje kolejne zamówienie i następnym razem także skorzystam z oferty tej firmy. Gotowy produkt otrzymałam w krótkim czasie. Paczka była bardzo dobrze zapakowana. Polecam każdemu!
2023-03-25
Ok
pixel