Styropian Swisspor czy Austrotherm?
Polski rynek materiałów budowlanych kryje w sobie produkty ponad 200 producentów styropianu. Tak bogata i różnorodna oferta sprawia, że właściciele domów mogą mieć problem z wyborem odpowiedniego rozwiązania, tym bardziej że nie wszystkie styropiany są dobrej jakości. Jaki zatem wybrać, aby mieć pewność, że spełni nasze oczekiwania? Mając na uwadze fakt, że temat styropianu może być dla was trudny, dziś chcemy porównać produkty dwóch producentów — Swisspor i Austrotherm.
Wybierając styropian, warto skupić się nie tylko na jego cenie, ale także właściwościach termicznych. Okazuje się bowiem, że wielu producentów chcąc dotrzeć do jak największej liczby klientów decyduje się na sprzedaż tanich styropianów, jednak o niskiej jakości.
Szukając odpowiedniego producenta styropianu, dobrze jest kupić się na jego renomie oraz opiniach klientów, którzy korzystali z jego produktów. Warto zapłacić więcej za produkt, ponieważ często wyższa cena wiąże się z lepszą jakością, na którą składa się wiele czynników.
A jeśli o jakość chodzi — jak wygląda to w produktach Swisspor i Austrotherm? Który producent może pochwalić się styropianem o lepszych parametrach?
Zobacz także: Styropian Knauf czy Swisspor? Który sprosta naszym oczekiwaniom?
Austrotherm — styropian o najwyższej gwarancji jakości
Austrotherm to austriacka firma z wieloletnią tradycją. Jej początki datuje się na lata 50. XX wieku. Dzięki ciężkiej pracy właścicieli szybko stała się popularna nie tylko w Austrii, ale także w innych europejskich krajach — głównie w Niemczech i na Węgrzech. W Polsce producent działa od ponad 20 lat, tworząc materiały izolacyjne pod nazwą Austrotherm Polska Sp. z o.o.
Oferowane przez tego producenta styropiany można wykorzystać zarówno do docieplenia fasady, jak i fundamentów, czy dachu. Doskonale sprawdzają się także w pomieszczeniach, gdzie panuje duża wilgoć. Najpopularniejszym asortymentem tego producenta jest:
- styropian fasadowy EPS 70 038 FASADA SUPER
- styropian grafitowy EPS 031 FASSADA PREMIUM
- styropian grafitowy EPS 035 EXPERT, który wykorzystuje się do izolacji fundamentów i pomieszczeń, w których znajduje się dużo wilgoci.
W ofercie można także znaleźć wysokiej jakości XPS, jak również sztukaterię ze styropianu, którą można wykorzystać do zdobień na ścianach.
W związku z tym, że firma uczestniczy w programie „Gwarantowany Styropian”, Klient może mieć pewność, że na każdym opakowaniu znajdzie istotne informacje, które upewnią go, że wybrany styropian jest produktem najwyższej jakości. Warto przy tym mieć na uwadze, że może sprawdzić jakość styropianu w niezależnym laboratorium.
Swisspor — wieloletnie doświadczenie to ich przewaga
Swisspor to szwajcarska firma, która powstała na rynku trzydzieści lat temu. Dbając o najnowocześniejszą technologię szybko stała się ekspertem w zakresie materiałów izolacyjnych i uszczelniających. Obecnie poza główną siedzibą posiada także wiele spółek — córek, które można zlokalizować na terenie Europy.
Swisspor oferuje swoim klientom szeroki asortyment materiałów izolacyjnych, w tym także styropianów. Przewagą Swisspor Polska nad innymi producentami materiałów budowlanych jest to, że swoim klientom może zaoferować jednocześnie materiały do termo- i hydroizolacji.
Decydując się na produkty tej marki, warto zwrócić szczególną uwagę na asortyment z serii LAMBDA (styropiany grafitowe). Choć cena metra sześciennego wspomnianych wyżej produktów jest znacznie wyższa niż rozwiązań oferowanych przez innych producentów, warto skorzystać z tego rozwiązania. Seria obejmuje zarówno produkty ocieplające fasadę, jak i podłogi, fundamenty czy dach, dzięki czemu z powodzeniem można wykonać cały system docieplenia wykorzystując styropian jednego producenta.
Szczególną uwagę powinno zwrócić się na styropian Swisspor LAMBDA MEGA White, gdzie połączono zalety białego i szarego styropianu. Dzięki temu unika się naprężeń, które w innych szarych styropianach występują dość często. Produkt ten chętnie wykorzystywany jest w budownictwie pasywnym.
Aneta Wojtczak Absolwentka Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie. Copywritingiem zajmuje się od ponad 10 lat. Od 2018 roku właścicielka firmy Wojtczak Marketing Aneta Wojtczak, która działa głównie w dwóch obszarach: szeroko pojęty copywriting (również SEO) oraz wirtualna asystentka. Tworzenie angażujących i rzetelnych treści to nie tylko jej praca, ale także pasja. Tematyką budowlaną interesuje się od momentu, kiedy kupiła własne mieszkanie. Wiedzę, którą zdobyła w tym zakresie w prosty sposób przekazuje innym. Poza pisaniem uwielbia gotować, szydełkować i podróżować. |
|
Masz pytania? Napisz do nas.
Skorzystaj z pomocy naszych ekspertów, którzy chętnie Ci pomogą w każdej sprawie. Po prostu zadzwoń lub napisz do nas.