Styropian Knauf czy Swisspor? Który sprosta naszym oczekiwaniom?
Wybierając styropian każdy powinien kierować się założeniami projektowymi. Mając to na uwadze, producenci tego typu produktów prześcigają się w nowościach, których zadaniem jest stworzenie wysokiej jakości systemu izolacyjnego. Dziś porównamy dla Was produkty dwóch firm — Swisspor oraz Knauf. Jakie produkty oferują? Czym wyróżniają się ich styropiany? Który będzie lepszy?
Szukając odpowiedniego styropianu, warto zwrócić uwagę nie tylko na jego przeznaczenie, ale także na parametry, takie jak współczynnik przewodzenia ciepła, wytrzymałość materiału, czy opór cieplny. Porównanie tych czynników daje jasny obraz, który produkt jest lepszy. Dziś chcemy porównać produkty dwóch producentów — Swisspor oraz Kanuf. Mamy nadzieję, że nasz wpis pomoże Wam podjąć słuszną decyzję i wybrać produkt, który spełni Wasze oczekiwania.
Knauf — czym wyróżnia się na rynku?
Knauf jest producentem styropianu, który swoim Klientom oferuje trzy rodzaje płyt izolacyjnych stosowanych w budownictwie. Są to płyty:
- EXPERT;
- PRO;
- TECHNIC.
Knauf dla swoich klientów produkuje styropian, który z powodzeniem można wykorzystać w bezspoinowych systemach ociepleń (ETICS). W ofercie producenta można także znaleźć płyty hydroizolacyjne, jakie można wykorzystać podczas docieplania podziemnych części budynku.
Oferta Knauf jest niezwykle bogata. Poza wspomnianymi wyżej można także wyróżnić styropiany, które stosuje się do stworzenia izolacji termicznej dachów, podłóg, tarasów zielonych czy podłóg.
Wybierając odpowiedni produkt warto mieć na uwadze, że jeden z produktów — Knauf Therm jest jedną z dwóch marek styropianów w Polsce, która została nagrodzona Certyfikatem „Gwarantowany Styropian”, przyznawanym przez PSPS (Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu).
Na początku wpisu informowaliśmy, że porównując rozmaite marki styropianów, należy wziąć pod uwagę jego parametry techniczne. Biorąc powyższe pod uwagę, musicie wiedzieć, że styropiany Knauf odznaczają się niskim współczynnikiem przewodzenia ciepła. Dla nowości oferowanej przez producenta — ETIXX Fasada λ 31 lambda wynosi zaledwie λ = 0,031W/mK. Styropiany Knauf cechuje także wysoka wytrzymałość na rozciąganie, która wynosi TR 100 ( ≥100).
Swisspor — czym zaskoczy właścicieli budynków?
Swisspor to szwajcarski producent, który swoją przygodę ze styropianem rozpoczął w Szwajcarii. Obecnie działa także w całej Europie. Jego produkty wykorzystywane są przez najbardziej wymagających klientów. W ofercie producenta można znaleźć nie tylko materiały termoizolacyjne, które można wykorzystać do ocieplenia poszczególnych elementów budynku (w tym także stworzenia zielonych dachów), ale także materiały hydroizolacyjne. Wszystkie produkty zostały zoptymalizowane pod względem energetycznym.
Porównując styropian Swisspor do tego oferowanego przez Knauf, należy mieć na uwadze, że producent stara się być o krok przed swoimi konkurentami. Oferowana przez niego nowość na rynku — SWISSPOR LAMBDA WHITE 031 STYROPIAN GRAFITOWY zaskoczył nawet najbardziej wymagających klientów.
Wspomniany produkt jest pierwszą na rynku zespoloną płyta styropianową, która łączy w sobie cechy zarówno białego, jak i szarego styropianu. Produkt wyróżnia się doskonałą izolacyjnością cieplną, ponieważ współczynnik przewodzenia ciepła (podobnie jak w produktach Knauf) kształtuje się na poziomie λ = 0,031W/mK. Co więcej, styropian Swisspor LAMNDA WHITE nie wymaga specjalnej ochrony przed słońcem. Wszystko za sprawą 7-milimetrowej warstwy białego EPS, która chroni grafitowy styropian przed nagrzewaniem się. Dzięki temu można znacznie obniżyć koszty montażu, ponieważ docieplana ściana nie wymaga dodatkowej, często drogiej osłony.
Chcąc dokonać słusznej decyzji, każdy inwestor indywidualny musi rozważyć wszystkie za i przeciw produktów oferowanych przez wspomnianych producentów. Jedno jest pewne — oferowany asortyment to styropian wysokiej jakości, który sprawdzi się zarówno w domach energooszczędnych, jak i pasywnych. Warto o tym pamiętać!
Aneta Wojtczak Absolwentka Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie. Copywritingiem zajmuje się od ponad 10 lat. Od 2018 roku właścicielka firmy Wojtczak Marketing Aneta Wojtczak, która działa głównie w dwóch obszarach: szeroko pojęty copywriting (również SEO) oraz wirtualna asystentka. Tworzenie angażujących i rzetelnych treści to nie tylko jej praca, ale także pasja. Tematyką budowlaną interesuje się od momentu, kiedy kupiła własne mieszkanie. Wiedzę, którą zdobyła w tym zakresie w prosty sposób przekazuje innym. Poza pisaniem uwielbia gotować, szydełkować i podróżować. |
|
Masz pytania? Napisz do nas.
Skorzystaj z pomocy naszych ekspertów, którzy chętnie Ci pomogą w każdej sprawie. Po prostu zadzwoń lub napisz do nas.