Darmowa dostawa od 2 000,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Tikkurila - skandynawska estetyka w Twoim domu

2021-06-11
Tikkurila - skandynawska estetyka w Twoim domu

 

 

Tikkurila jest skandynawskim producentem farb. Jej historia sięga aż 1862 r. Tikkurila stawia na poczucie estetyki, najlepszych profesjonalistów oraz zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa. Wieloletnie doświadczenie ukształtowało silną pozycję firmy na rynkach Północnej i Wschodniej Europy.

 

 

 


Z artykułu dowiesz się o:

  1. Historii Tikkurili
  2. Działalności Tikkurili w Europie
  3. Aktywności Tikkurili w Polsce
  4. Trendach napędzających Tikkurilę
  5. Zrównoważonym rozwoju Tikkurili

 


Historia Tikkurili

Tikkurila została założona w 1862 w Finlandii nad rzeką Keravanjoki na północ od Helsinek. Początkowo był to mały zakład z olejami. Wykorzystywał on siemie lniane do produkowania olejów przeznaczonych do ochrony powierzchni, a oprócz tego wytwarzał paszę dla zwierząt. Następnie Tikkurila urosła do rangi jednej z największej firm lakierniczych w Północnej i Wschodniej Europie. W 1919 r. zaczęto produkować farby i lakiery na skalę przemysłową. W latach 20. XX w. firma rozpoczęła na szeroką skalę angażować się w szkolenia i działania marketingowe. W latach 60. Tikkurila rozszerzyła swoją działalność o rozwój technologii barwienia. Od 2000 r. misją przedsiębiorstwa jest rozwój, produkcja i sprzedaż farb.

Tikkurila jest notowana na Helsińskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a jej przychód w 2019 r. wyniósł 564 milionów €.

Ostatecznie 10 czerwca 2021 r. doszło do porozumienia w sprawie zakupu przez PPG 97,1% udziałów Tikkurili.

 


Działalność Tikkurili w Europie

Tikkurila skupia się na regionach Europy Północnej i Wschodniej. Najważniejsze rynki dla firmy to:

  • Rosja
  • Szwecja
  • Finlandia
  • Polska

Powyżej wymienione kraje stanowią ponad 80% przychodów firmy. Produkty Tikkurili znajdziesz w ponad 40 krajach.

 


Aktywność Tikkurili w Polsce

W polskiej ofercie produktów Tikkurili znajdziesz marki takie jak:

  • Jedynka jest lokalną, polską marką farb dekoracyjnych, impregnatów i gładzi. Istnieje na rynku od 1999 r.
  • Beckers to najpopularniejsza marka w farb w Szwecji. Znajdziesz ją na półkach sklepów Europy Wschodniej i krajów skandynawskich.
  • Tikkurila, czyli międzynarodowa marka. W jej ofercie znajdziesz najwyższej jakości farby lateksowe, ceramiczne, antyalergiczne, plamoodporne i ekologiczne.
  • Polifarb Dębica najstarsza w Polsce marka farb. Znajdziesz u niej najwyższej jakości farby do ochrony drewna i metalu.

 


Trendy, które napędzają Tikkurilę

Opracowując nowe produkty i usługi Tikkurila uważnie analizuje szanse i zagrożenia płynące z globalnych trendów. To przyczynia się do podejmowania odpowiedzialnych działań przez firmę. Przedsiębiorstwo na swojej stronie internetowej wyszczególnia 4 megatrendy, są to:

  • Podnoszenie jakości życia klasy średniej. Firma chce zapewnić wzrost dochodów oraz wytwarzać produkty, które pozytywnie wpłyną na nasze samopoczucie. Dodatkowo angażuje się w inicjatywy prozdrowotne.
  • Globalny wzrost urbanizacji. Z tego powodu będziemy musieli się zmierzyć z poprawianiem dobrobytu ekonomicznego, zwiększoną emisją i zużyciem energii elektrycznej.
  • Digitalizacja ma być kompleksowym sposobem na łączenie się z klientami oraz szczegółowe rozumienie ich potrzeb. Dzieje się to za sprawą zbierania danych, optymalizacji operacji i nowych możliwości rozwoju.
  • Globalne zmiany klimatyczne. Problemy, z którymi chce zmierzyć się przedsiębiorstwo to zmiany pogody i temperatury, zanieczyszczenie powietrza, problemy zdrowotne.

Oprócz tego Tikkurila zwraca uwagę na czynniki i trendy rynkowe, które wpływają na popyt farb. Są to:

  • ogólny rozwój gospodarczy, w tym PKB
  • działalność na rynku budowlanym
  • poziom aktywności działalności remontowych i budowlanych
  • jakość zatrudnienia pracowników oraz poziom zaufania konsumentów
  • wzrost świadomości ekologicznej
  • wzrost uwagi na dekoracje wnętrz
  • poziom aktywności przemysłowej

 


Zrównoważony rozwój Tikkurili

Dla Tikkurili ważne jest odpowiedzialne i zrównoważone produkowanie farb oraz artykułów do ochrony powierzchni. Przedsiębiorstwo chce korzystać z ograniczonych zasobów ludzkich i naturalnych w jak najmniej ingeryjny sposób.

Tikkruila w swoim zrównoważonym rozwoju skupia się na 3 aspektach:

  • Pierwszy z nich to ekologiczne produkty, które mają niski wpływ na zdrowie ludzi i zwierząt oraz środowisko. Farby Tikkurili są w 85% wodorozcieńczalne. Dodatkowo ponad 300 produktów posiada ekologiczne oznaczenie. Z tego powodu są niskoemisyjne oraz bezpieczne dla alergików i astmatyków.
  • Dla Tikkurili ważne jest również środowisko naturalne.Przedsiębiorstwo stale dąży do obniżania swojego wpływu na środowisko naturalne poprzez wydłużanie żywotności produktów. Firma oszczędnie korzysta z zasobów naturalnych w oszczędny sposób i minimalizuje wytwarzanie odpadów produkcyjnych.
  • Ostatnim z aspektów zrównoważonego rozwoju Tikkurili, ale nie mniej ważnym są ludzie.Firma dba o prawa pracowników, szczególnie o etyczne warunki zatrudnienie, prawo do zakładania związków zawodowych, bezpieczne i higieniczne warunki pracy, zwalczanie dyskryminacji. Tego samego wymaga od swoich partnerów biznesowych.

Zapoznaj się z markami Beckers, Jedynka, Tikkurila na renowa24.pl.

Autor: Marta Bratuś

 

Buduj i remontuj razem z nami!

logo renowa24.pl
Pokaż więcej wpisów z Czerwiec 2021

Polecane

Zaufane Opinie IdoSell
4.40 / 5.00 94 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2021-08-04
Super szybka transakcja i dostawa
2021-08-11
Super
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel