Kiedy należy zdjąć folię ochronną z okien?
Folia okienna dla maksymalnej ochrony
Folia okienna stosowana jest w celach ochronnych. Dzięki folii ochronnej podczas montażu, prac wykończeniowo-budowlanych czy składowania okna nie brudzą się, a mechanizmy nie ulegają zakurzeniu. Doskonale zabezpiecza ona przed uszkodzeniami mechanicznymi, zwłaszcza przed zadrapaniami, o które na budowie bądź przy instalacji nietrudno. Z racji tego folię zaleca się pozostawić na oknach na czas wykonywania wspomnianych działań, o ile okres ten nie wykracza poza ustaloną normę.Jeżeli montaż okien przewidziany jest w dłuższym odstępie czasu, folię ochronną zdejmujemy do trzech miesięcy od daty odbioru okien. Natomiast jeżeli okna montowane są od razu – folię powinniśmy usunąć w ciągu jednego miesiąca po montażu. Na czas tynkowania budynku okna dokładnie zabezpieczamy folią przed możliwymi uszkodzeniami i zabrudzeniami okuć.
Chcąc jak najdłużej cieszyć się nowymi, pięknymi oknami podejmujemy błędną decyzję o pozostawieniu folii ochronnej nawet na kilka tygodni. Nie jest to dobry pomysł. Folia ochronna może przynieść więcej szkód niż korzyści.
Folii ochronnej względów bezpieczeństwa – zarysowanie bądź zabrudzenie podczas montażu okien nie usuwamy. Bezsensowne jest również ich zdejmowanie podczas trwających w domu innych prac remontowych. Folia pozwala uniknąć wielu uszkodzeń. Folia narażona na działanie pogody, np. promieni słonecznych, potrafi znacznie mocniej przylgnąć do okna i wtedy jej usunięcie będzie czasochłonne, a w najbardziej drastycznych sytuacjach może okazać się niemożliwe.
W przypadku gdy się zagapimy i pozostawimy folię ochronną na dłużej musimy zaopatrzyć się w środki czyszczące przeznaczone do zdjęcia folii oraz musimy się uzbroić w cierpliwość. Odpowiednie preparaty są szansą na to, by pozbyć się kleju. Aby uniknąć takich nieprzyjemnych sytuacji warto przed montażem zapoznać się z informacjami dotyczącymi pielęgnacji okien.
Aneta Wojtczak Absolwentka Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie. Copywritingiem zajmuje się od ponad 10 lat. Od 2018 roku właścicielka firmy Wojtczak Marketing Aneta Wojtczak, która działa głównie w dwóch obszarach: szeroko pojęty copywriting (również SEO) oraz wirtualna asystentka. Tworzenie angażujących i rzetelnych treści to nie tylko jej praca, ale także pasja. Tematyką budowlaną interesuje się od momentu, kiedy kupiła własne mieszkanie. Wiedzę, którą zdobyła w tym zakresie w prosty sposób przekazuje innym. Poza pisaniem uwielbia gotować, szydełkować i podróżować. |
|
Masz pytania? Napisz do nas.
Skorzystaj z pomocy naszych ekspertów, którzy chętnie Ci pomogą w każdej sprawie. Po prostu zadzwoń lub napisz do nas.