Jak wyglądają remonty w Polsce — raport
Choć można by powiedzieć, że okres remontowy to czas na przełomie wiosny i lata, nie da się ukryć, że Polacy poprawiają wygląd swoich mieszkań przez cały rok. Pokazuje to raport, który w przedstawia Flixy.pl. Jeszcze w 2018 roku aż 75% rodaków zadeklarowało, że będzie w swoich domach przeprowadzać większe i mniejsze renowacje. Czy im się udało i jak wyglądają statystki z tego roku?
Przyglądając się badaniom, które wykonane zostały przez Centrum Badań i Analiz Rynku ASM dla firmy ROCKWOOL, nie da się nie odnieść wrażenia, że Polacy lubią remontować. Okazuje się, że co trzeci w tym roku wykonał mniejszy lub większy remont. Najwięcej osób, bo aż 16,1% zdecydowało się na gruntowne zmiany w domach i mieszkaniach. Nieco ponad 13% całkowicie przekształca swoje mieszkania, a niespełna 5% jest w momencie budowy wymarzonego domu.
Co na temat remontów mówi GUS?
Przyglądając się statystykom GUS-u, należy podkreślić, że większość domów, które poddawane są remontom to stare budownictwo, które albo jest w złym stanie technicznym albo nie odpowiada użytkownikom, którzy odziedziczyli budynek po przodkach. Statystyki jasno określają, że aż 72% z istniejących w Polsce budynków (do badań wzięto pod uwagę 5 milionów obiektów) to domy lub mieszkania, które mają około 30 lat.
Najwięcej starych budynków powstało między 1918 a 1944 rokiem - 14,3% na wsiach i 15,1% oraz po II wojnie światowej — między na przestrzeni lat 1945 - 1970 - 27,2% na wsi oraz 20,5% w miastach. W latach 2003 do 2011 powstało znacznie mniej budynków, bo jedynie 8,8% na wsiach oraz 10,4% w miastach. Kolejny raport, jaki opublikował GUS mówi, że ponad 60% istniejących mieszkań wymaga napraw, a 10% potrzebuje generalnego remontu.
Co powoduje, że Polacy decydują się na remont?
Biorąc pod uwagę wyżej przedstawione wyniki, warto zastanowić się nad tym, dlaczego Polacy decydują się na remont? Jednym z powodów jest z pewnością nacisk, jaki kładzie się na nowoczesne systemy, które pozwalają zmniejszyć zużycie energii i ciepła. Działania te mają również na celu oszczędność na rachunkach za prąd i ogrzewanie.
Rozwiązania energooszczędne i ekologiczne są normą w nowym budownictwie. Niestety stare budownictwo wykazuje wiele braków. Kilkadziesiąt lat temu nikt bowiem nie myślał o tym, aby ocieplać domy, co oznacza, że starsze budynki pochłaniają nawet d 70% wytwarzanej energii. Nic zatem dziwnego, że wiele osób decyduje się na docieplenie ścian i dachów, wymianę okien, a także wyeliminowanie mostków termicznych. Nie da się ukryć, że generalny remont starego domu jest s tanie poprawić komfort życia mieszkających w nim osób.
Analiza danych z badania, jakie dla firmy ROCKWOOL przeprowadziło Centrum Badań i Analiz Rynku ASM, pokazuje, że w 2019 roku Polacy postawili nie tylko na zmianę funkcjonalności budynków, ale również na wykorzystanie ekologicznych rozwiązań, która związana jest z poprawę jakości życia. Warto zatem mieć na uwadze, że Polacy nie boją się stylistycznych metamorfoz, jak i generalnych remontów.
Aneta Wojtczak Absolwentka Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie. Copywritingiem zajmuje się od ponad 10 lat. Od 2018 roku właścicielka firmy Wojtczak Marketing Aneta Wojtczak, która działa głównie w dwóch obszarach: szeroko pojęty copywriting (również SEO) oraz wirtualna asystentka. Tworzenie angażujących i rzetelnych treści to nie tylko jej praca, ale także pasja. Tematyką budowlaną interesuje się od momentu, kiedy kupiła własne mieszkanie. Wiedzę, którą zdobyła w tym zakresie w prosty sposób przekazuje innym. Poza pisaniem uwielbia gotować, szydełkować i podróżować. |
|
Masz pytania? Napisz do nas.
Skorzystaj z pomocy naszych ekspertów, którzy chętnie Ci pomogą w każdej sprawie. Po prostu zadzwoń lub napisz do nas.